DUNJA PETROVIĆ, dramaturg i scenarista

19-Aug-2016

Written by:

Bez dobre priče nema dobrog scenarija. Ali takođe, ima mnogo loših scenarija koji imaju dobre priče. Dakle, dobra priča je preduslov, ali ne i garancija za dobar scenario. A da li će on biti dobar, to ponajviše zavisi od načina na koji ćete priču ispričati, od toga da li ćete kockice sklopiti na pravi način.  

Scenarista treba da bude radoznao, promišljen i strpljiv, spreman da dugo radi na svojoj priči, čak i kada mu se ista zgadi; treba da bude i dobar logičar, ali najpre da ume i voli da se igra.

Za mene lično, dramaturgija je malo kao igranje boga, jer možeš da stvoriš likove koje bi želeo da upoznaš ili one za koje ne bi trebalo da postoje; da stvaraš i rešavaš probleme, nagrađuješ, kažnjavaš. To je, zapravo, mogućnost da stvoriš svet kojim možeš da menjaš svet...  da ga učiniš, ako ne boljim mestom, onda makar zanimljivijim.

Polaznicima FRKE preporučujem da posmatraju svet oko sebe, makar to zahtevalo da vire kroz tuđe prozore i prisluškuju tuđe razovore.

 Kada su u pitanju filmovi koji po mom mišljenu imaju dobar scenario, tu se može naći gomila naslova od „Mr. Deed goes to town“ i „Arsenic and old lace“ Frenka Kapre, pa sve do filmova  „Memento“  i „Inception“ Kristofera Nolana. Ali, izdvojiću sledeće:

Filmovi: ,,The Departed” Maritna Skorcezea, “Oldboy” Čen-Vuk Parka.

Serija: „Bron/Broen“ (1. sezona)

 

Please reload

Featured Posts

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Recent Posts
Please reload

Archive
Please reload

Search By Tags
Please reload

Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square